Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2014

Σπιτική μαρμελάδα σε 5΄ (χωρίς βράσιμο και ζάχαρη); Και όμως γίνεται…


Η μαρμελάδα είναι από τις πιο αγαπημένες λιχουδιές μικρών και μεγάλων. Είναι ιδανική για πρωινό πάνω στο ψωμί ή τη φρυγανιά, για ένα νόστιμο σνακ πάνω στο γιαούρτι μας, ή σε διάφορα γλυκά, δίνοντας φρουτένιο άρωμα και γεύση.
Παρά το γεγονός, όμως, ότι φτιάχνεται με φρούτα, το υπερβολικό βράσιμό τους μπορεί να καταστρέψει κάποια από τα θρεπτικά συστατικά τους. Επιπλέον, η προσθήκη ζάχαρης, για να αποκτήσει γλυκιά γεύση, δεν είναι ό,τι καλύτερο για την υγεία και τη σιλουέτα μας. Αυτά για τις σπιτικές μαρμελάδες… Για αυτές του εμπορίου υπολογίστε στα αρνητικά και τα συντηρητικά που περιέχουν ώστε να διατηρούνται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Ιδανική εναλλακτική λύση, λοιπόν, είναι μια μαρμελάδα πολύ θρεπτική, με μεγάλη διατροφική αξία και ελάχιστες θερμίδες

Τα πλεονεκτήματά της (και είναι πολλά…):
1. Η  παρασκευή της είναι πανεύκολη, γίνεται σε 5΄(και λίγη ώρα στο ψυγείο).
2. Τα υλικά της είναι ελάχιστα: φρούτα εποχής, μέλι ή σιρόπι αγαύης, λιναρόσπορο ή σπόρους chia, λίγο λεμόνι (προαιρετικά) και μυρωδικά (προαιρετικά).
3. Είναι πολύ οικονομική (αφού δεν χρειάζεται βράσιμο).
4. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχεδόν όλα τα φρούτα εποχής. Αν τώρα μας αρέσει
Σπιτική μαρμελάδα ακτινίδιο
ιδιαίτερα κάποιο φρούτο και θέλουμε να φτιάχνουμε μαρμελάδα του όλο το χρόνο, ακόμη και όταν δεν είναι η εποχή του, μπορούμε απλά να το καταψύξουμε όταν το βρίσκουμε νωπό και φρέσκο στην αγορά (ή να το αγοράσουμε κατεψυγμένο) και έτσι λύνεται το πρόβλημα… Όμως, κάθε εποχή του χρόνου έχει τα δικά της νόστιμα φρούτα, ώστε είναι κρίμα να μην φτιάχνουμε διαφορετικές μαρμελάδες με φρέσκα φρούτα της κάθε εποχής (που είναι και το καλύτερο).
5. Είναι πολύ θρεπτική και με μεγάλη διατροφή αξία: Επειδή δεν τη βράζουμε, τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων διατηρούνται αναλλοίωτα, και επιπλέον  περιέχει και άλλα πολύ ευεργετικά για την υγεία μας υλικά (σπόρους, μέλι, μυρωδικά).
6. Έχει ελάχιστες θερμίδες: δεν περιέχει ζάχαρη, που σημαίνει πολύ λιγότερες θερμίδες και λιγότερη επιβάρυνση για την υγεία μας.
7. Και από νοστιμιά… Υπέροχη… Δεν διαφέρει καθόλου από τις κλασικές μαρμελάδες.

Το μοναδικό μειονέκτημά της (και αυτό συζητιέται…):
Σπιτική μαρμελάδα φράουλα
Δεν διατηρείται πολλές μέρες (και μόνο στο ψυγείο), ακριβώς γιατί δεν περιέχει καθόλου συντηρητικά και γιατί δεν την έχουμε βράσει.
Γίνεται όμως τόσο γρήγορα, που δεν χρειάζεται να τη φτιάχνουμε σε μεγάλες ποσότητες ώστε να τη διατηρούμε για μεγάλο χρονικό διάστημα. (Για φρούτα εκτός εποχής το λύσαμε παραπάνω…).
Αυτό, όμως, είναι τελικά και το πλεονέκτημά της... Έχουμε στη διάθεσή μας μια φρέσκια, νόστιμη και πολύ θρεπτική μαρμελάδα με λίγες θερμίδες, φτιαγμένη με φρέσκα φρούτα και άλλα πολύτιμα συστατικά, πολύ γρήγορα και οικονομικά…

Ορίστε, λοιπόν, και το βιντεάκι με τον τρόπο παρασκευής της αλλά και με πληροφορίες για τα υλικά, τον τρόπο διαχείρισής τους για καλύτερο αποτέλεσμα και τη θρεπτική και διατροφική αξία τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου