Τετάρτη 29 Αυγούστου 2018

Cruelty Free εταιρία και μητρική No Cruelty Free εταιρία


Ας μην αφήσουμε την ματαιοδοξία μας 
να είναι η αιτία που βασανίζονται άδικα 
αθώα πλάσματα!

 Συνήθως οι cruelty free εταιρίες είναι μικρές ανεξάρτητες εταιρίες. Υπάρχουν, όμως, και cruelty free εταιρίες οι οποίες ανήκουν σε άλλες μεγαλύτερες εταιρίες ή σε μεγάλους ομίλους εταιριών.

Και εδώ αρχίζουν τα διλήμματα!


CRUELTY FREE ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΜΗΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ 

 Αν μια εταιρία είναι cruelty free, τότε η επιλογή είναι εύκολη και χωρίς κανένα πρόβλημα!

Αν, όμως, δεν είναι ανεξάρτητη, αλλά αποτελεί κομμάτι μιας μεγαλύτερης εταιρίας ή ενός ομίλου εταιριών, μπορεί να συμβαίνει το εξής παράδοξο: η μητρική εταιρία ή ο όμιλος εταιριών, όπου ανήκει, να μην είναι cruelty free.
 

Και είναι παράδοξο γιατί: 

Πώς μπορεί μια εταιρία με ευαισθησία στο θέμα της προστασίας των ζώων, που τίθεται κατά της κακοποίησης των ζώων και των πειραμάτων σε ζώα, την ίδια στιγμή να ανήκει και να συμπορεύεται με μια μεγάλη μητρική εταιρία, η οποία συναινεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο να γίνονται πειράματα σε ζώα και δεν έχει ανάλογες ευαισθησίες και ενδοιασμούς; 

Γιατί, μην ξεχνάς ότι, αγοράζοντας ένα προϊόν, στην ουσία, ενισχύουμε οικονομικά μία εταιρία
 
Και στην περίπτωση αυτή, ακόμη και αν επιλέγουμε προϊόντα μιας θυγατρικής cruelty free εταιρίας, στην ουσία (έμμεσα) ενισχύουμε την μητρική No Cruelty Free εταιρία (δηλαδή ενισχύουμε μια εταιρία που κάνει πειράματα σε ζώα). Δηλαδή, δώρο άδωρο… 

Υπάρχει και η άποψη ότι αγοράζοντας προϊόντα μιας cruelty free εταιρίας που ανήκει σε μια άλλη No Cruelty Free, στην ουσία δίνουμε το μήνυμα της επιλογής μας, και ελπίζουμε ότι η μεγάλη μητρική εταιρία θα το λάβει αυτό το μήνυμα και θα αλλάξει την πολιτική της στο θέμα των δοκιμών στα ζώα.

Μακάρι να ήταν έτσι! Δεν είναι όμως ρομαντικό και ουτοπικό;

Ας μην γελιόμαστε! Μια μεγάλη μητρική εταιρία ή ένας όμιλος εταιριών απλά και μόνο ενδιαφέρεται να φτάσει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο target group καταναλωτών, με απώτερο στόχο φυσικά το οικονομικό κέρδος. Για να το επιτύχει αυτό, έχει στο δυναμικό της και εταιρίες cruelty free (που τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει μια μεγάλη δυναμική και απήχηση στο ενημερωμένο και ευασθητοποιημένο καταναλωτικό κοινό, που σημαίνει ένα μεγάλο κομμάτι οικονομικού κέρδους), αλλά και συμβατικές εταιρίες που κάνουν πειράματα σε ζώα (για τους λιγότερο ενημερωμένους ή αδιάφορους για το θέμα καταναλωτές).  

Προσωπικά έχω κάνει την επιλογή μου. Δεν θέλω να ενισχύω με κανέναν τρόπο, έμμεσα ή άμεσα, εταιρίες που κάνουν πειράματα σε ζώα. Και γι'αυτό επιλέγω προϊόντα αποκλειστικά και μόνο (όσο είναι αυτό δυνατό) από ανεξάρτητες cruelty free εταιρίες ή από εταιρίες που ανήκουν σε μεγάλες μητρικές cruelty free εταιρίες (υπάρχουν και τέτοιες!).

Εσύ; Η επιλογή και πάλι είναι δική σου!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου